Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
批踢踢實業坊 Salary 板
[請益] 待業半年自傳求評
Jul 10th 2013, 01:50, by s0086

作者s0086 (腐出肩)

看板Salary

標題[請益] 待業半年自傳求評

時間Wed Jul 10 01:50:20 2013

待業半年,面試的機會沒幾個 想會不會是自傳寫不好的問題 希望各位大大不吝指教 謝謝: 自  傳 一、 經歷 五專就讀於中華工專電機工程科,在五專這幾年的學習中,讓我了解基本的電力電子 與電子元件的基本知識,而在邏輯設計的課程中也加強了我在邏輯方面的能力。 而在準備要開始做專題時,由於我較善於與人溝通,且邏輯能力在同儕中算比較出眾的。 所以被推選為專題的組長。在當時,我們不延續之前學長所做的題目。決定參加TDK所舉 辦的機器人製作比賽。雖然比賽結果不如人意,但我覺得在製作階段所學習到的,遠比結 果還要重要許多,且專題也得到了校內金華獎。而在專題製作期間,我學到了將以前所學 的電子電機知識,與電力系統整合應用,並學習解決問題的方法。在另一方面,我也學到 了如何領導一個小團隊、如何大家一起解決問題與如何處理整合不同的意見。 在專題之後要考慮到升學,當時考慮到電機類不是我有興趣的且擅長的領域,而在電子材 料的課程中讓我發現到物理化學之類的理工科目是我心目中的理想科系,因此決定以此為 基礎,轉考化工相關的科系。而這次的努力也得到了相對的回報。二技以高分錄取了台科 大高分子系。 在二技時期,我發現我在很多地方起步較別人晚,故當時於學校也是很努力的,並以當時 活性碳布做為專題研究的題目。 於畢業時錄取北科大資源工程研究所。在研究所時期,因為之前研究的是活性碳之吸附特 性,故研究方面我決定走類似相關的二氧化碳捕捉技術(CCS)。而除了學術方面的學習之 外,關於研究室設備的維修與某些較特殊使用的設備的器材,也有自己設計並找廠商製作 的經驗,對於這類的工作我做起來覺得挺得心應手的。自我評價是我覺得我自己具有創意 ,無時無刻都在思考,推理與觀察力也是我的長處,而研究所與之前專題的經驗,讓我在 處理事物時能面對問題、分析狀況並進而尋求出較為可靠的解決方法。我相信這些特質可 以引領我在工作中與夥伴完美的合作並有效率的完成工作,勇於接受不同的挑戰,從中學 習成長進而提升自己專業能力及競爭力。 二、人格特質與未來期許 我主要的三個特性是:1.配合度高。2.適應力強。3.樂觀進取。對於工作十分積極學習。 我認為自己是一個學習充分後執行工作會很快的人,為了讓工作能順利完成,我會拿出精 力認真的去學習。同時我也是個負責任的人,對於交付給我的工作,會想辦法做到最好, 不會抱著推卸或是應付的心態。此外,我自認我不論遇到怎樣的困難或挫折,都能積極的 去面對。期待有機會加入貴公司,相信我可利用在實驗室中所學並在貴公司可以有更大的 發揮。 英文自傳 My major was Electrical Engineer in 5-Year Junior College. I had learned great amount of knowledge in basic electrical component during these years. My ability to think logically had been greatly improved during this period. I was a leader when me and my team participated in TDK robot Contest. As a leader I learned how to lead a team, helping team members to cooperate with each other, and how to use innovation to solve the problem we encountered. After this contest. I realized that I was not interested in Electrical-related subjects. Instead I found out that chemistry and physic-related subjects were what I appreciated. I studied hard and got admission qualification of the department of polymer of Nation Taiwan University of Science and Technology (NTUST). I learned diligently at NTUST, focusing my effort on my subject “A Study on the Feed speed Affected by Activity carbon fabric”. And I got master qualifications of the Department of Resources of Nation Taipei University of Technology (NTUT). During this period, I learned many techniques about carbon capture sequestration (CCS) and environment processor. The title of my master degree project was “A Study on the Properties of Coal Fly Ash Geopolymer Affected by Carbonation.” I am able to operate TGA, SEM and XRD. I have experience of custom apparatus designing. My merits are creativity, ability to reason logically and ability to make careful observation. I take great amount of time thinking about matters. The experience of my learning period gives me the courage to face problems, helps me to make careful analysis of situations, and propose possible solution to solve the problems. These qualities are what I believe may help me finish my work efficiently. -- ◥◥◥◥◤◤◤◤ 哼,不痛不癢的,怎麼可能.. ◥ ◤◢█▇▆▅▄▂◤ ●∕ . ▄▄▄▄▄▄▄ ▆▅▄▃▂ ◤"" ╱) _ζ′ 啊啊啊啊啊啊!!! 你已經射了。 ◢█ ▋◥◣▁◢◤╱ ▏ ∕╲ ▁▃▂▁ ▄▄▄▄▄▄▄ ▉ ▁◢/ ▇▆▅▆ gayb ◣ ▌ -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 219.85.240.101

RubenGotay:我覺得條料式比較清楚~ 07/10 02:24

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 hogls 的頭像
    hogls

    2016 汽車駕照線上測驗2015 , 汽車駕照筆試 , 考汽車駕照 , 汽車駕照過期 , 汽車駕照路考 , 汽車駕照筆試線上測驗 ,

    hogls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()