close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Salary 板
 
Ever want to impress your boss or that special someone?

Learn the basics of wine tasting from glassware to history to tasting techniques in this online course. This is a course you're sure to enjoy!
From our sponsors
[請益] 毫無特色如何寫自傳
Jan 27th 2014, 00:36, by sintyy

作者sintyy ( )

看板Salary

標題[請益] 毫無特色如何寫自傳

時間Mon Jan 27 00:36:17 2014

目前我正在服役,也正在找工作,目前遇到最困擾的反而是,不知履歷如何下手。 大學研究所都是112~114 電字輩所 不過細數我大學生涯 實在乏善可陳 大學階段我是轉學生因此和系上同學幾乎很少交集 專題也在混 課業上也就把必修修一修 選修挑好過的給他及格就好 其他時間都在工讀家教 因為學費生活費必須自己出 工讀經驗反而還比大學生活多 啥都幹過 包括工廠扛磚的 科技業測試工 餐廳洗碗的 比較涼的就行政工作和家教 可惜當時沒有趁暑假時去做一個完整的intern 那些工作經驗也不知如何表示在履歷上 就說為了湊生活費去工作? 到研究所 也是平平凡凡的修完該修的課 做完該做的研究 寫了論文口試通過就畢業了 作的研究又是偏理論 業界大概沒啥興趣看 儘管我研究過程中我有得到不少心得(履歷中我只知道這怎麼寫) 也還算喜歡做研究 現在找工作時和我同學相比 我沒有參加過啥競賽 沒作品 唯一的作品就碩士論文一篇 沒社團 沒和同儕有特別交集 就這樣平平凡凡過了 也沒特殊專長 成績也不好 現在到了寫履歷時 真的很困惑到底要展現些什麼? (家庭更不用說了我提都不想提) 不知各位能否指教一番? -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 111.240.231.176

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    hogls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()