close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-社會
>即時新聞-社會 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
拿偵訊光碟證清白 黃世銘遭批小偷
Dec 2nd 2013, 08:31

【賴又嘉/台北報導】檢察總長黃世銘上周因洩密案赴台北地院出庭時,當庭提供高檢署檢察官林秀濤於特偵組應訊的偵訊光碟證明清白,《法治時報》社長黃越宏認為黃世銘私自竊取、非法重製特偵組光碟,甚至可能利用權勢逼迫書記官非法提供,今赴台北地檢署按鈴告發黃世銘涉嫌公務侵占、妨害電腦使用、瀆職等罪。
 
黃越宏批評,偵訊光碟涉及林秀濤個人隱私,黃世銘若認為光碟內容對其無罪主張有利,應向法官聲請調閱,而非私自竊取。他批評,黃世銘的行為正如曾有高院法官偷查女同事的個資一樣,他並認為,黃世銘遭起訴卻不下台,就是為了要待在最高檢,方便其隨時偷公文,行為宛如小偷。
 
黃越宏另指控,立委曾於質詢時問黃世銘,有無監聽其他司法官,黃連答6次「沒有」,事後卻被發現連檢察官李白松也被監聽,黃越宏認為,黃世銘此舉已使立院公報登載不實,涉嫌使公務員登載不實,此部份也一併告發,並呼籲黃世銘盡早下台,讓台灣政治恢復正常。
 
【更多精彩新聞,請看《蘋果陪審團》粉絲團】

法治時報社長黃越宏今赴北檢告發黃世銘涉公務侵占等罪。賴又嘉攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    hogls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()