close
Blogtrottr
日 - Yahoo奇摩 搜尋結果
日 - Yahoo奇摩 搜尋結果 
Explore Cafepress

Name anything in the world, and we'll show you hundreds of products that celebrate it. Or, you can design your own.
From our sponsors
真實版海角七號!?綠衣天使使命必達~
Dec 2nd 2013, 09:16

社會中心/綜合報導

真實版《海角七號》!?一封查無此人的信件,在綠衣天使郵差先生鍥而不捨的追蹤下,終於成功找到收件人,也促使失聯將近半世紀的同窗好友能夠再續情誼。

根據《自由時報》報導,上(11)月17日雲林虎尾郵局一名郵差先生翁鎮賢,一如往常穿梭大街小巷為民眾送信,但有封信的地址送抵時發現,此處竟是一座雞舍。

於是,翁鎮賢問問附近鄰居是否這裡有人認識收件者「張美月」,但街坊鄰居通通搖頭,為避免耽擱其他信件送抵時間,翁鎮賢只好暫停找人。

最後,翁鎮賢利用空閒時間仔細研究來自日本國際快捷的郵件這封信,心想寄件者花了將近5百塊台幣寄信,可見這封信的重要性,隔日下班後,翁鎮賢再度查訪,猶如電影《海角七號》。

皇天不負苦心人!透過一位高齡90多歲的長輩,找到收件者「張美月」的老父親,張父以為翁鎮賢是詐騙集團數次拒絕,翁鎮賢鍥而不捨拜訪,張父終於肯與女兒通電話,並將信寄往現在住處。

幾天後,虎尾郵局收到一封來自日本的感謝函,才發現原來寄件者與收件者兩個人後來都改了名字,而收件者也搬家,因此信件差點石沉大買,所幸有這位郵差,才能使分離將近半世紀的好友再度恢復聯繫。

關鍵字:

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    hogls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()